ראשי החברות הגדולות במשק וגופי ההון חתמו על 'אמנת השבת' // גלריה

    שלמה בן יוסף | צילום: ליפא מוזר No Comments on ראשי החברות הגדולות במשק וגופי ההון חתמו על 'אמנת השבת' // גלריה
    18:07
    15.05.24
    רחל פסטג No Comments on פטנט מפתיע: כך תנקו כתמים שומניים מקופסאות פלסטיק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קדשם בקדושת השבת: במעמד צנוע אך מרגש שהתקיים אתמול בירושלים, חתמו ראשי ומנהלי חברות הביטוח וגופי ההון הגדולים במשק על 'אמנת השבת' המחייבת את החברות שלא להשקיע את כספיהם של שומרי השבת באפיקים שיש בהם חילול שבת, אלא אך ורק ב'מסלולים כשרים' שבהם קיים פיקוח הלכתי הדוק המבטיח כי הכספים לא יושקעו במקומות שיש בהם חשש של חילול שבת.

    במעמד שהתקיים אתמול אחה"צ באולמי 'שתילי אריה' שבשכונת סנהדריה בירושלים, השתתפו הרבנים חברי 'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' שע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א וכן חברי ועדת הרבנים שע"י בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, לצד הדיינים והרבנים מבית הדין של בד"ץ 'העדה החרדית', בד"ץ 'בית יוסף', ועד ההלכה של קרנות 'גלאט הון', ובד"ץ 'רבני הקריות' אשדוד. לצידם נכחו מנהלי ובכירי חברות הביטוח וגופי ההון הגדולים במשק הישראלי, ובניהן גם נציגי בתי השקעות מהגדולים והידועים בעולם.

    את פני הבאים קידם בברכה מזכיר ועדת הרבנים יצחק גולדקנופף, שהביע הערכה רבה למנהלי החברות שטרחו ובאו בהתאם לקריאתם של מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט"א, שבישיבתם האחרונה לפני כשבוע קראו לציבור להפנות את כספי השקעותיהם לחברות שיש בהן מסלולים כשרים בלבד, כשבכך ימנעו התופעות שבהן נכשלים יהודים שומרי שבת באיסורי שבת החמורים. אחר נשא דברים אב"ד בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, הרה"ג ר' שמואל דוד הכהן גרוס שליט"א, שאמר כי "עצם המעמד שבו מתכנסים ראשי חברות והם מצהירים כי לא יפנו כספי השקעות למיזמים של חילול שבת, כשבכך הם נענים לקריאתם של עיני העדה, יש בכך לימוד זכות על כלל ישראל בפרט בזמן זה של ערב השנה הבאה עלינו לטובה".

    לאחר מכן התייצבו ראשי החברות שבזה אחר זה חתמו על 'אמנת השבת', כאשר מדובר בחתימה פורמלית שבאה בהמשך לבדיקות וחוו"ד שניתנו בידי המחלקות המשפטיות שאישררו את האמנה. באמנה מצהירות החברות כי כספיהם של שומרי השבת שיתנהלו במסלולים הכשרים לא יופנו לאפיקים שיש בהם חשש של חילול שבת, כך שהם לא יוכלו לסייע למיזמים המחללים את השבת והמשקיעים לא יכשלו ברווחים שהושגו תוך חילול שבת.

    "היה זה מעמד רוחני ומרגש" סיכמו הרבנים שנכחו בארוע ואמרו כי "העובדה שראשי חברות מהבכירים במשק מתייצבים ובאים ומביעים נכונות לפעול בהתאם לקריאת קודשם של גדולי ישראל שליט"א, אינה מובנת מאליה והיא מהווה ללא ספק, כדבריו של הרב גרוס, לימוד זכות על עם ישראל. תקוותינו כי החתימה על 'אמנת השבת' תהיה הצעד הראשון, שבעקבותיו נזכה ונראה בחיזוק חומות השבת בכל רחבי הארץ".

    אמנת השבת

    AAA_2122

    גולדקנופף

    AAA_2144

    גולדקנופף

    AAA_2152

    AAA_2239

    הרב שמואל דוד הכהן גרוס

    AAA_2233

    AAA_2207

    הרב משה יאדלר

    AAA_2156

    AAA_2241

    AAA_2244

    גולדקנופף אשר ספיר

    AAA_2261

    AAA_2282

    הרב שמואל דוד הכהן גרוס

    AAA_2342

    הרב שמאו לדד גרוס הרב משה יאדלר

    אמנת השבת

    AAA_2310

    AAA_2308



    0 תגובות